Hogyan tervezzünk másként 2021-ben?

Az idei év kiforgatta a világot a sarkaiból, és próbatétel volt mindenki számára.

Tudtuk, hogy lesz válság, valahogy 10 évente kell egy gazdasági mélyrepülés, hogy utána szárnyalhassunk.

De ez?!?! Gazdasági-, társadalmi- és egészségügyi válság egyben. Meg a közoktatás is bajban van. Ma elgondolkodtam azon, hogy az a generáció, aki most kezdte az iskolát milyen hátránnyal jön majd ki az életbe? Ez lesz a kovidos generáció?

De most nem egy szociológiai cikket akarok írni, azonban ezek a kérdések nagyon foglalkoztatnak.

Az én szakterületem a szervezetfejlesztés és menedzsment képzés. Hááááát… ők sincsenek könnyű helyzetben.

Az egyik kollégám szokta mondani egy – egy szarul sikerül hét után, hogy az volt benne a legjobb, hogy vége lett. Ezzel a 2020-as évvel sokan vannak így.

Van egy ötletem, hogyan tudnál ebből a gatya évből mégis hatalmasat profitálni. 

Nézhetjük úgy is, hogy de rossz volt. Meg nézhetjük úgy is, hogy legalább őszintén, pőrén, pucéran látjuk a vállalkozásunk valódi állapotát.

Alkottam egy új szót – már megint “nyelvújítok”: a te céged mennyire covidálló?

Vagyis arra vagyok kiváncsi, mennyire bírta ki a céged a drasztikus piaci változásokat? Mennyire bírta ki a személyzeted ezt a zaklatott időszakot? És az ügyfélköröd? És a fizetőképességed?

Az ötlet a következő: 

Készíts egy nagyon alapos és részletes listát arról, hogy mi volt plusz pont a cégedben ebben az időszakban és mi volt mínusz pont ebben az időszakban.

Például így:

Minél részletesebb ez a lista, annál több hasznot tudunk belőle kihozni.

A feladat:

Ha készen van a lista, akkor a 2021-es évi tervezésnél a plusz pontokat nagyon meg kell erősíteni, és külön figyelmet adni annak, hogy a plusz pontok még inkább plusz pontokká váljanak.

Pl. ha a “B” üzletág valóban Covidálló, akkor azt nagyon meg kell támogatni figyelemmel, emberrel, pénzzel, infrastruktúrával, marketinggel. Bármivel, ami még inkább lehetővé teszi a termelést a “B” üzletágban.

A mínusz pontokra pedig villámgyorsan megoldást kell találni, és plusz ponttá kell alakítani. Pl. jobb árképzést kidolgozni, új Kereskedelmi vezetőt találni, stb.

Én amondó vagyok, hogy nem az a jó stratégia, ha sopánkodunk “milyen rossz is volt ez az év”, hanem villámgyorsan tanulunk belőle és fejlesztünk.

Szerintem tök jó volt ez az év, mert aki valóban “túlélő fajta”, abból 2020 előcsalogatta az innovátort. Ok, ok, semmi csalogatás nem volt benne. Sokkal inkább egy szabadesés, ami közben az ügyesebbek megtanultak repülni.

Legyen egy hiper-sikeres 2021-es éved! Jó tervezgetést!

Bőség!

Szilva szignó

Ha olvasnivaló után néznél, itt találod a könyveimet: KATTINTS IDE

Ha a Bőség Elérése tréning érdekel, itt nézz szét: KATTINTS IDE

Kattints ide a hozzászóláshoz