Növekedni vagy nem növekedni..

Sokszor, de tényleg sokszor hallom az ügyfeleimtől – a közös munkánk elején – hogy: “akkor volt jó, amikor még csak kicsik voltunk…. vagy amikor még csak 5 munkatársunk volt…. vagy amikor még mindenki tudott mindenről.”

A szervezési tudás is egy pont olyan tudás, mint pl. a könyvelés, a felszolgálás vagy a fuvarszervezés. Pontos technológiája van. De ez a jó hír!!! Meg lehet tanulni!

Minden csak addig tűnik misztikusnak, félelmetesnek, zűrzavarosnak, amíg nem érti meg teljesen az ember. Amíg nem érted, hogyan kell csinálni, addig stresszt okoz, feszültséget és sokszor gondolja azt az ember, hogy “úgysem lehet megcsinálni.”

Én sokáig a könyveléstől féltem. Tudtam, hogy káosz az egész és normális élő ember nem is értheti. Csak az UFÓ-k, vagy a zombik. Tehát én nem.

Aztán egy barátnőm – aki közgazdász és könyvelő is volt – összeállított egy alapfokú tréninget a könyvelésről, és rajtam tesztelte. Azt mondta, tökéletes alany vagyok, mert nem csak, hogy “hót hülye” vagyok a témához, de kellőképpen utálom is. Igaza volt. Aztán 3 nap alatt fényt kaptam. Megértettem az alapokat, és elkezdett kitisztulni minden. Utána képes voltam jó könyvelőt találni, jól kommunikálni vele és rendbe rakni ezt a területet.

NA, A SZERVEZÉS IS PONT ILYEN! Meg lehet tanulni!

A rossz hír az, hogy meg kell tanulnod szervezni, ha vannak céljaid. És a Bőség tréning után bizony vannak, nem is akármilyenek. Tehát meg kell tanulnod felépíteni a “termelő gépezetet” vagyis a hatékonyan működő cégedet. Ez a cég fogja megvalósítani céljaidat. Ez a termelő gépezet a Te növekedni képes céged. Ehhez pedig a szervezési tudás kell.

Ha megvizsgáljuk azokat a cégeket, amelyek képesek növekedni válságok ellenére, piaci változások mellett, akkor egy közös nevezőt találunk: mind szervezett. És folyamatosan szervezik magukat, ahogy változik a piac, a környezet. Ez a közös jellemző: a szervezettség.

Mindegy, hogy milyen a piaci-, a politikai- vagy a munkavállalói környezet. Midegy. A jól megszervezett cégben ezek kezelésére vannak hatékony megoldások.

Igen. Ezeket mind Te tudod belülről a cégedből befolyásolni, HA az meg van szervezve. És a céged akkor lesz megszervezve, ha TE TUDSZ SZERVEZNI. Úgyanis ez egy folyamatos feladat.

Teljesen mást igényel egy 5 fős cég megszervezése, és teljesen máshogy kell kialakítani a folyamatokat egy 10 fős cégnél, vagy egy 30 fős, 70 fős, 250 fős cégnél. Mindegyik más. De a szervezés alapjai ugyanzok.

Van a borzasztó drága, időigényes és kockázatos szervezési módszer, az úgynevezett “organikus szerveződés”. Ezt egy cég vezetője mondta nekem évekkel ezelőtt. A vezető nem akart semmilyen konfliktusba belekerülni, ezért mindent hagyott úgy, ahogy van. Ő fogalmazott így: “Én az organikus, magától kialakuló szervezést részesítem előnyben. A cég azóta megszűnt. Béke poraira.

Sajnálom, hogy nem tudtam megértetni vele, hogy miért fontos tudás egy cégvezető számára a szervezési tudás. Valójában ez a legfontosabb.

Mert a szervezési tudásra épül rá minden egyéb: a személyzetkezelés, a marketing, a sales, a szolgáltatás, a pénzügyek, a minőségbiztosítás, a raktározás, a szállítmányozás, a gyártás, a folyamatok, stb. stb.

Pl. ha van egy könyvelő, aki profi a szakmájában, de kupis, rumlis, és nincs egy jó rendszere az ügyei hétkony kezelésére, akkor előbb utóbb nem lesznek ügyfelei.

Ha van egy zseniális marketinges – ismerek ilyet – de képtelen a saját szakmáján kívül mással is foglalkozni, nem tudja kiküldeni a számlákat, nem tudja azokat nyilvántartani, és ezek csak a legesleges-legalapabb dolgok; folyamtosan bajban lesz. Ha értékesít magának, nincs ideje szolgáltatni. De ha szolgáltatja amit korábban eladott, nem lesz ideje úgy ügyfeleket hozni. Ezért állandóan ingadozik a bevétele. Egyszer sok pénze van, aztán éhenhal. Láttam ilyet.

Ez egy több fős cégre is igaz. Ezek mind a szervezetlenség tünetei. Ez pedig a tulajdonos, cégvezető szervezési ismereteinek a hiányát jelzik.

Ma már nem elég, ha zseniális vagy a szakmádban. Ilyenből van több. Sőt! Sokszor teljesen középszerű tudású emberek előznek le. Ez bosszantó. Pedig csak a szervezést kéne megtanulnod.

Szóval válj profivá, és tanuld meg a cégvezetés alapköveit: tanulj meg szervezni! Növekedj stressz mentesen!

A Vezetői Alapkövek programon ezt mind megtanulhatod!

Bőség!

 

Szilva szignó

 

Megjelent a Bőség elérése könyv. Szerezd be a saját példányodat!

A következő Bőség elérése tréningre itt tudsz Jelentkezni

 

Kattints ide a hozzászóláshoz