A behegesztett kézifék

Képzelj el egy olyan versenyautót, amiben a kézifék be van húzva, és be is hegesztették ebben az állapotában.

Ott van a motorháztető alatt a többszáz paci, ott a lábadban a lendület, nyomnád a gázt, és megvan a cél is: megnyerni a versenyt! Mindened adott: tudás, stratégia a futamhoz, bivalyerős verda, saját személyes motiváció….. jó a szerviz csapat is. De valahogy mégsem megy. Olyan, mintha a beletett energia nem jönne vissza. Valahol elfolyik a kraft… Na ez az, ami borzasztóan fárasztó!

Amikor mindent beleadsz a vállalkozásodba, és mégsem jönnek az eredmények, akkor valami nincs rendben. Pont olyan érzésed van, mintha a kézifék be lenne hegesztve. Hát igen, van ilyen. A baj csak az, ha már nagyon régóta ezzel a behegesztett kézifékkel haladsz a vállalkozásoddal, és pontosan tudod, hogy ilyen az élet. Pedig nem ilyen! De akkor mi a baj?

A helyzet valójában ez: van a te szándékod, hogy egy bizonyos irányba haladj, és vannak mások szándékai, akik nem ugyanabba az irányba akarnak haladni. Te azt akarod, hogy időben kimenjenek a megrendelések, a munkatárs meg 4 előtt 10 perccel már semmilyen új ügyet nem akar elkezdeni. Te azt akarod, hogy ne égjen feleslegesen a villany a pincében, amikor nincs ott senki, a dolgozó meg azon agyal, miközben jön felfelé a lépcsőn, hogy mit fog bevásárolni hazafelé a Tescoban, majd elfelejti lekapcsolni a villanyt. Te minden vevőt ki akarsz szolgálni, az eladó meg csak azt látja, hogy megint valami fránya ember érdeklődik a kiadó üzlethelyiség miatt.

Na, ennek az eredője lesz az, amit érzel. Ebbe az irányba haladsz épp most is. Vagy éppen nem haladsz. Vagytok pl. tizen a cégben, és mégis azt érzed, hogy jobb volt, amikor még csak hárman voltatok. Gyorsabb volt a kommunikáció, hatékonyabb volt a csapat, és több volt a bevétel. Igen, igen. Erről beszélek.

Akkor jó a csapat, ha ahogy növekszik, egyre több az eredmény, és nagyobb profit. De ehhez az kell, hogy mindenki ugyanabba az irányba halajon. Tehát állítsd a csapatodat egy irányba! Érdd el, hogy mindenki ugyanabba az irányba húzzon!

  1. Legyen a saját személyes célod teljesen tiszta!
  2. Legyen a cégnek is egy megfogalmazott célja, küldetése. Ez a kettő nem ugyanaz! A Te célod, az a te személyes, magán célod: pl. márvány fürdőszobát építeni a családnak. De a céges cél nem lehet ez. Ezért a célért egyetlen munkatárs sem fog hozzád csatlakozni a családtagokon kívül.
  3. A céges célok legyenek egyértelműen megfogalmazva, és folyamatosan sulykolva a csapatnál! Legyen kiírva az irodában, a web oldalon, a kimenő leveleken, a céges logós jegyzettömbön, stb.
  4. Találd meg a munkatársaid egyéni céljait is, ami az ő magán életbeli céljuk.
  5. Hangold a céges célokhoz a munkatársaid magán céljait. Vagyis tedd világossá számukra, hogy mit kell tenniük a cég érdekében, hogy a saját céljait elérjék.
  6. Ismételd ezeket a lépéseket rendszeresen, amikor csak szükséges!

Ha van egy 600 lóerős autód, akkor érdd el, hogy mind a 600 paci húzzon! Ne csak a fele, vagy csak a 10%-a! Érdd el, hogy MIND húzzon! Legyél a motiváció nagymestere és légy sokkal hatékonyabb!

Bőség!

Szilva szignó

Ha még több inspiráció és konkrét eszközök kellenek a sikerhez, gyere el a következő Bőség elérése tréningre! Jelentkezz itt!

 

 

Megjelent a Bőség elérése könyv! Szerezd be a saját példányodat! 

Kattints ide a hozzászóláshoz